reklama

Perly Koránu: Ľudské srdce

Keď som si listovala a čítavala v Koráne ešte ako veriaca, stalo sa často že som natrafila na verše, ktoré nedávali zmysel. Našťastie pán prekladateľ nelenil, a mojej orientálnejvierychtivej dušičke poskytoval znova a znova to po čom pišťala. Keď si tie texty čítam pár rokov neskôr, mám zmiešané pocity. Údiv (ako to niekto môže brať vážne), hanba (že som to kedysi brala smrteľne vážne) a aj sa celkom pobavím.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Korán 8:24

Vy, ktorí ste uverili, vypočujte si a poslúchnite Boha(to, čo vám zoslal) a posla (Muhammada) , keď by vás vyzval k tomu, čo vám život dá (keď vás vyzve k viere a náboženstvu, ktoré vás naučí len všetko dobré v živote pozemskom (1) a ktoré ak by ste dodržali, vás dovedie k dobrému životu v živote poslednom a večnom (2). A vedzte, že Boh môže oddeliť srdce od človeka (3). (Vedzte, že Boh vám nedal úplnú moc nad vaším srdcom, ale na vás dozerá a vieru pripustí len do srdca človeka, ktorý si to zasluhuje a ktorý sa o spoznanie Boha úprimne snaží (4), o ktorom Boh vie, že má vo svojom srdci dobro. Táto veta je zároveň aj výzvou pre ľudí, aby uverili a snažili sa islam dodržiavať5 predtým, než ich smrť zastihne, aby človek nepremárnil príležitosť, ktorú mu Boh dáva, aby napravil svoje myslenie a život.) A vedzte, že k Nemu budete zhromaždení. (Na záver verš ľudí upozorňuje, že nakoniec v deň vzkriesenia budú všetci pred Bohom zhromaždení.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1) žiť z vojenských prepadov? brať si mladučké ženy povraždených rodín? spávať s 9 ročným dievčatkom? piť ťaví moč ako liek ale alkohol (ktorým v súčasnosti dezinfikujeme rany) považovať za nečistý? nechať zabiť každého, kto so mnou nesúhlasí alebo ma kritizuje? nadávať do hlupákov, namyslencov, buričov a krivdiacich všetkým, čo mi neveria?

2) 72 panien môže niekomu znieť lákavo, ale ja som skôr na chlapov.

3) Áno vieme, lebo Mohamed povedal, že boh poslal anjela ktorý mu vyňal srdce z hrude a umyl ho od hriechu.

ups, Slováčikom to vysvetľujú « spirituálne »… ok…

4) Matka Tereza nemala dobré srdce? Svätá Barbora, Katarína, svätí Cyril a Metod nemali dosť dobré srdce na to, aby boh pripustil « pravú vieru » do ich sŕdc a nenechal ich « blúdiť »?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudia čo skrývali židov, čo kŕmili hladných, čo pracujú ako dobrovoľníci pri katastrofách, čo odchádzajú pracovať do krajín tretieho sveta, lekári čo zachraňujú ľudské životy, mnížky a mnísi čo obetujú život pre službu iným, kňazi čo sa zriekajú pozemských radostí (žien) aby poznávali boha a slúžili mu nemajú dosť « dobra v srdci », dosť na to aby im boh dovolil žiť v « pravej viere »?

Moja babička, ktorá v živote neublížila ani muche, ponúkala jedlom cudzích ľudí, chodievala do kostola, čítala Bibliu aby sa naučila o bohu, denne sa modlievala za svojich blízkych nemala dosť « dobra v srdci » na to, aby jej ho boh « otvoril srdce pravej viere » keď som jej v dobrej vôli začala natŕčať islam, lebo som sa bála že umrie ako neveriaca a pôjde do pekla. Zlomila som jej srdce a teraz je už neskoro. Kiež by sa moje slová dali vrátiť späť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slovenky prestupujú na islam, uveličené a šťastné, lebo boh « si vyvolil práve mňa! » Rodené moslimky mi vravievali, že boh ma musí skutočne milovať, keď otvoril moje srdce islamu. Ja som bola uchvátená a šťastná, že si ma vybral. O pár rokov neskôr prišli otázky : Prečo nemiluje iných spravodlivých ľudí? Určite existujú zástupy ľudí, čo hrešili a krivdili oveľa menej ako ja. Prečo si vybral mňa a nie moju babičku? Prečo ja a nie moji rodičia? Ich nemiluje? Prečo im neotvorí srdcia? Mám žiť s vedomím, že všetci moji milovaní sa budú pražiť v pekle, lebo boh sa rozhodol že oni moslimami nebudú?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vymieňate « Hanka, Katka, Zuzka, Lucka » za arabské mená, zanevreli ste na svoje krásne tradície, kroje a pesničky, lebo pán Mohamed pred 1500 rokmi v púšti vyhlásil, že je božím prorokom a hudba je od satana. Obliekate sa ako arabské ženy, zdravíte sa ako arabské ženy, dodržujete tradície arabských žien. Ženy a muži "z čijích bedier pochádzate" len ticho čakajú, kedy prestanete utínať svoje korene. Vymyslený púštny boh zraňuje mnohé srdcia...

Aisha Moková

Aisha Moková

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nepociťujem nenávisť voči moslimom, nemám prečo byť voči nim zatrpknutá. Keď ma niekto sklamal, či bol moslim, kresťan, ateista, atď je pre mňa irelevantné. Jednoducho viac nedôverujem tomu konkrétnemu človeku. Zoznam autorových rubrík:  Islamské právoIslam a vedaKoránSunnaIslam a ženaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu