reklama

Škola Sunny: Pes, osol a žena

Islam sa tvári ako krásne ženu- ochraňujúce a rešpektujúce náboženstvo. Mnoho moslimov túto legendu zavádza do praxe, a občas sa k ženám správajú až natoľko úctivo, akoby „byť ženou" bola smrteľná choroba. Rešpekt voči každému slušnému človeku (bez ohľadu na pohlavie, farbu, vieru, národnosť, ...) by mal byť prirodzeným správaním sa každého aspoň trochu vychovaného človeka. Čo nám však o ženách povedal veľký Prorok? Nechajme sa poučiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Muslim, Book 004, Hadith 1032

Abu Dhar uviedol: Posol Aláha (mier s ním) povedal: „Keď ktokoľvek z vás sa postaví s cieľom vykonať modlitbu a pred ním je predmet pripomínajúci chrbát zvieraťa ktorý ho kryje, a v prípade že pred ním nie je takýto predmet podobný chrbtu zvieraťa, jeho modlitba bude prerušená ak popred neho prejde osol, žena a čierny pes.“ Ja som povedal: „Ó Abu Dharr, aká vlastnosť čierneho psa ho odlišuje od červeného psa alebo žltého psa?“ On odpovedal: „Ó syn môjho brata, ja som sa pýtal Posla ako sa ty teraz pýtaš mňa a on povedal: Čierny pes je diabol.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Takže sme sa dozvedeli dva zaujímavé fakty. Po prvé, mojej fene sa narodili dvaja diabli. Po druhé, žena je na jednej úrovni s oslom a psom, čo sa týka náboženskej čistoty. To si uvedomovala aj Prorokova bystrá detská nevesta Aiša a zachraňovala situáciu žien:

Bukhari, Vol 1, Book 9 No.493

Prerozprávala Aisha: Veci ktoré rušia modlitbu mi boli spomenuté (a to boli): pes, osol a žena. Povedala som: „Vy porovnávate nás (ženy) k oslom a psom. Pri Aláhovi! Videla som Proroka modlievať sa zatiaľ čo ja som ležala v (mojej) posteli medzi ním a Qiblou (pozn. prekl.: smer modlenia). Kedykoľvek som niečo potrebovala, nerada som si sadla a rušila Proroka. Tak som vykĺzla preč tou stranou kde mal nohy.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama


...a iné texty spomínajúce ženu:

Muslim, Book 026, Hadith 5526

Umar b. Muhammad b. Zaid povedal že počul svojho otca citovať od Ibn ‘Umar že Aláhov posol (mier s ním) povedal: „Ak smola (nešťastie, „bad luck“) je faktom, potom je to v koňovi, žene a v dome.“

Muslim, Book 26, Hadith 5524)

Abdullah b. Umar ohlásil že Aláhov posol (mier s ním) povedal : Neexistuje žiadna nákazlivá choroba, žiadne zlé znamenie, a smola máta (pozn. prekl.: v pôvodnom texte „bad luck is lound in") v dome, žene alebo koňovi.

Vďaka Prorokovi za pozdvihnutie statusu z pomedzi oslov a psov a zaradení nás ku koňom a nehnuteľnostiam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. : Ak je niektorý z citovaných textov zle preložený, falošný, či patrí k nedôveryhodným zdrojom Prorokovej tradície, rada sa nechám poučiť. Som len človek, a človek robí chyby. Nedostávam vnuknutia od boha, preto viem len to čo som sa už niekde naučila a môžem sa mýliť. Zatiaľ som presvedčená, že mám pravdu, no aj tak od nikoho nechcem aby podľa mojich názorov žil a veril tomu čo píšem bezpodmienečne pod hrozbou pekelného trestu.

P.S.2 : Prosím odpustite si komenáre typu : A Starý zákon hovorí to a to, a kresťanstvo nekritizuješ, a ak povieš « A » o jednom, povedz aj o druhom. V mojom blogu píšem o islamských textoch a islame ako ideológii. To som aj uviedla v kolonke « O čom budem písať ». Ak chce niekto kritizovať kresťanstvo – nech sa páči. Fakty o islame to nemení. Nechcem súťažiť kto je horší. Vyslovím argument a čitateľovi ostávajú tri možnosti : vyvrátiť ho, ignorovať ho alebo akceptovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S.3 : Každý nech si verí v čo chce, ale nech sa nebojí klásť otázky a stále sa vzdelávať. Pravda sa lží nebojí. Pravda sa nebojí ani kritiky, skúšania a dokazovania.

Aisha Moková

Aisha Moková

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nepociťujem nenávisť voči moslimom, nemám prečo byť voči nim zatrpknutá. Keď ma niekto sklamal, či bol moslim, kresťan, ateista, atď je pre mňa irelevantné. Jednoducho viac nedôverujem tomu konkrétnemu človeku. Zoznam autorových rubrík:  Islamské právoIslam a vedaKoránSunnaIslam a ženaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu