reklama

O manželstve v slovenskej verzii Koránu

Koránový veršík o manželstve, s pôvodným komentárom (bloky textu v úvodzovkách) autorov slovenskej verzie Koránu (Korán – preklad do slovenského jazyka s vysvetlivkami, preložil Abdulwahab Al-Sbenaty) a s mojimi, možno logickými možno nie, skromnými reakciami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Korán 4 :128 Ak by sa nejaká žena obávala spurnosti alebo nevšímavosti (zo strany) svojho manžela, tak nie je pre nich (pre oboch manželov) hriechom, ak by sa navzájom zmierili (aj keď by si celý problém medzi sebou vyriešili vzájomnými ústupkami) . A zmierenie je lepšie (než rozchod) . A v duši je veľká lakomosť prítomná (lakomosť je jednou z existujúcich vlastností človeka) . A ak budete dobro konať a budete bohabojnými, tak Boh o tom, čo konáte, dobre vie.(128)

« (128): Verš bol zoslaný v spojitosti s určitou situáciou, ktorá v manželstve môže nastať. Verš 34 tejto kapitoly upravil spôsob riešenia sporov medzi manželmi, pokiaľ by bola manželka tá, kto spor zapríčinil.) »

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

« Tento verš zasa upravuje situáciu, pri ktorej by bol pôvodcom sporu manžel. Ak by sa nejaká žena obávala, že ju manžel už nemá rád pre akúkoľvek príčinu, čo by mohlo viesť až k tomu, že si ju prestane všímať alebo že sa dokonca s ňou rozvedie (rozvod sa pritom v islame, tak ako povedal prorok Mu-hammad (p.), považuje za najhoršiu z nezakázaných vecí), tak nezhreší, ak by si svoj vzťah s manželom upravila a zmierila by sa s ním i za cenu ústupku v niektorých svojich právach, ktoré voči nemu mala. »

- Ergo : Viem že ma asi plánuješ opustiť, prosím nerob to, a ja sa budem tváriť že ani neexistujem…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

« Ako príklad možno uviesť manželku, ktorá by dlhodobo bola taká chorá, že by už nedokázala plniť žiadnu zo svojich povinností a manžel by to nedokázal po určitej dobe zniesť alebo vydržať. Takáto manželka by sa oprávnene mohla obávať, že by sa manžel s ňou mohol rozviesť a oženiť sa s inou ženou. V tomto prípade by sa mohla s manželom napríklad dohodnúť, že pokiaľ by sa s ňou nerozviedol a ostala by jeho manželkou aj naďalej, tak sa voči nemu vzdáva väčšiny svojich práv s tým, že sa o jej živobytie postará a z času načas sa jej bude venovať. »

- Kde je tu láska? Kde je « v zdraví a v chorobe »? Všetko je OK, kým žena « funguje ». Ak nemôže, muž si hľadá náhradu?? A ona : « Prosím prosím len ma neopúšťaj, nemusíš pri mne spávať, občas ma príť pohladkať ako domáce zvieratko a daj mi najesť, len ma nerozveď. »

SkryťVypnúť reklamu
reklama

« Nakoľko islam povoľuje mužovi mať uzavreté aj dve manželstvá súčasne, manžel s prvou manželkou zotrvá v manželstve, ale zároveň sa ožení s druhou manželkou, s ktorou by žil normálny manželský život. V takomto prípade sa predišlo možným sporom alebo rozvodu manžela s prvou manželkou v tom zmysle, že táto manželka by neostala sama opustená a prípadne finančne odkázaná len na určitú podporu, ale mala by stále manžela, ktorý by sa o ňu, aj keď len čiastočne, staral. Zároveň by sa vyriešilo aj trápenie manžela, keďže svoju prvú manželku v tiesni neopustil a na strane druhej žije normálny a plnohodnotný život s druhou manželkou. »

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Islam mužovi povoľuje aj 4 manželstvá súčasne, nie len dva.. Za roky strávené s ním by dajme tomu chorá (rozumej stará) manželka pozerala, ako sa jej drahý zvŕta okolo novej ženy. Aby si, chudáčik, žil « normálny manželský život ». Aký je to normálny manželský život?! Bez ťažkostí? Bez problémov? Bez starostí? To je utópia. Chlap si pomasíruje svedomie, « veď svoju starú predsa v tiesni neopustil » a užíva si s mladou krvou.

« V skutočnosti, pokiaľ by manžel dokázal vytvoriť určitý pozitívny vzťah medzi oboma manželkami, nemusí medzi nimi vždy vládnuť len napätie a rivalita. Verš teda preferuje uzmierenie medzi manželmi, ale len v tom prípade, ak by spoločne dospeli k riešeniu, ktoré by bolo prijateľné pre oboch. Verš sa končí tým, že veriacich upozorňuje, že Boh dobre vie o všetkom, čo konajú a o čom premýšľajú a ak budú dobro konať, tak im to dobrom odplatí. »

- Ako by dokázal obyčajný smrteľník vytvoriť pozitívny vzťah medzi ženami, ktoré sa delia o chlapa? Nedokázal to ani Prorok a videl, ako mnohoženstvo ženy zraňuje (zaťovi Alimu nedovolil vziať si druhú ženu popri Fatime, svojej dcére. Lebo « ona je krv z mojej krvi, čo jej ubližuje, aj mne ubližuje. »)

Zhrňme si to : Prejde ma auto, ostanem na vozíčku. Už sa nemôžem o muža starať až tak, ako pred nehodou. Cítim, že sa mi vzďaľuje, nechce so mnou tráviť čas, mám pocit, že ma odstrkuje. Bojím sa, že si nájde (alebo už našiel) inú (nie je ani len povinný mi o novej manželke povedať). Islam ma učí, že by som mu mala ustúpiť a prosíkať ho, aby ma neodhodil ako použitú handru po celých tých rokoch len kvôli môjmu handicapu. Že sa vzdám spoločnej spálne, možno aj domácnosti, ak mi zabezpečí jedlo a občas skočí pozrieť, či ešte žijem. On vo svojej láskavosti, aby neopustil manželku v núdzi ale zároveň mal « normálny manželský život », si vezme ešte jednu. Ja sa budem cez okno svojej izby pozerať, ako sa s mladou vyberá na prechádzky, na výlety, ako sa spolu smejú, ako majú prvé spoločné dieťa… Uáááááááááá. Jedného dňa by mi asi preskočilo, zrazila by som ho vozíkom k zemi, a odstrihla mu ho zúbkovanými nožnicami.

Ak by chlap myslel na svoju rozkoš a pohodlie, kým by som ja, jeho « milovaná manželka » mala problémy, každá ďalšia sekunda strávená s ním by sa mi hnusila. Prečo by som mala prísť o plnohodnotné manželstvo (v rámci možností) len preto, že Alah ešte v maternici rozhodol, že jedného dňa skončím na vozíčku.

Prečo by som mala žobroniť ako pes o kosť, nech « si ma nechá », a ja od neho nebudem požadovať to čo sme si sľúbili. Lásku, úctu, rešpekt, podporu, priateľstvo, dôveru, vernosť, spoločnú starobu.

Ak « ochorie » chlap, môže si žena doviesť nového, aby mala « normálny manželský život »?? Alebo ho len okašle, ako podotkla v komentári jedna sestra : « Žena má právo požiadať o rozvod, ak by bol muž impotentný. » A to je nejaká výhra? Morálne krásne a čisté pravidlo? Miesto riešenia problému a spoločného hľadania východiska, ho odkopne ako prašivého psa, lebo mu už nefunguje?? Neviem ako pre vás, ale pre mňa manžel nie je len chodiaci peniaze zarábajúci toto. A tak ako dokáže žena uspokojiť muža aj bez priameho styku to ide aj naopak. Sexuálnej frustrácie by som sa nebála u manželov, ktorí sa naučili načúvať jeden druhému, a jeden druhému sa otvoriť.

Aisha Moková

Aisha Moková

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nepociťujem nenávisť voči moslimom, nemám prečo byť voči nim zatrpknutá. Keď ma niekto sklamal, či bol moslim, kresťan, ateista, atď je pre mňa irelevantné. Jednoducho viac nedôverujem tomu konkrétnemu človeku. Zoznam autorových rubrík:  Islamské právoIslam a vedaKoránSunnaIslam a ženaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu